Share this history on :

Senin, 05 Desember 2011

AMBRUKNA JEMBATAN KERTA NEGARA (ARTIKEL SUNDA)





Jembatan Anu Megah Sateu Scan Kajanteunan


Saeuntos kajadin ambrukna Jembatan Kutai Karta Negara



Tenggarong - Runtuhna jembatan kebanggaan masarakat Kukar, Jembatan Mahakam II, sarta muragna korban masarakat sipil dina balai éta, nyieun haté rahayat Dayeuh Raja tercabik-cabik. Tapi kahanjelu ieu teu kaci berlarat-larat. Masarakat Kukar kudu tabah sarta ngoréjat deui. Kitu dinasihatkan ku urut Gubernur Kaltim Yurnalis Ngayoh.

"Jembatan Mahakam II anu runtuh kajeun lah runtuh. Tapi geura-giru bangun jembatan anyar anu leuwih kuat sarta ampuh. Anu hartosna ngawangun mangsa hareup leuwih alus ti poé kamari sarta poé ieu," kecap Ngayoh, Minggu .Ieu ngan manéhna anu prihatin, tapi sajumlah batur Ngayoh sawaktu cicing di Asrama Realino Yogyakarta ogé milu prihatin sarta berduka luhur kajadian runtuhnya jembatan kasebut.

Ngayoh ngécéskeun, Realino nyaéta asrama Universitas Gajah Mada (UGM) Yogyakarta anu di jerona ancik sagala rupa jelema ti lintas suku, ageman sarta asalna dar sakumna Indonésia. Komo aya mahasiswa ti Jepang. Réncang-réncang se asrama Ngayoh turut ngedalkeun keprihatinannya luhur balai ieu.
"Réncang saasrama kuring, Dr Tjandra ngomong meureun ieu peringatan sarta cobaan ti Pangéran. Peringatan meureun alatan aya gawéna urang anu henteu bener wayah ngawangun. Bisa alatan aya kasalahan dingahaja atawa henteu dingahaja dina konstruksi. Atawa sumpah kalungguhan para pajabat di Kaltim henteu dipigawé kalayan éstuning-éstuning. Bisa jadi ieu ‘tulah’ anu berbunyi, 'Berpucuk Layu, Berbatang Pites sarta Berakar Tebor'. Muga Pangéran nangtayungan sarta memberkati urang kabéh," pungkasnya.

Dina evakuasi kamari, Tim SAR gabungan kapaksa balik menunda penyelaman alatan nungguan rekomendasi tim téknis ti Dines PU. Dina poé kadua ieu tim gabungan henteu bisa mindahkeun (évakuasi) korban anu béjana terjebak puing jembatan di dasar walungan.
“Poé ieu urang geus ngalaksanakeun operasi penyelaman kalayan menerjunkan 31 palika pikeun ngimeutan struktur jembatan anu aya. Kacindekanana, hasi ti observasi ti réncang-réncang palika tadi tétéla jembatan anu aya masih labil minangka alatan ti prosés kolaps anu lumangsung,” kecap Kasubid Penanggulangan Musibah Kesbangpolinmas Kukar, Herlambang. Henteu ngan éta waé, penghentikan penyelaman kamari ogé dibalukarkeun dua tihang penyangga anu aya dikuatirkan baris rubuh nyusul jembatannya. Hal ieu kasampak écés di mana tihangna geus sapamatuk diluar posisina anu sabenerna.

“Tapi kami masih nungguan tim téknis kasebut dua jam sanggeus ieu, anu saterusna baris dirapatkan jeung unsur patali pikeun nyokot tindakan naon anu kudu dipigawé isukan,” écésna.

Sanajan kitu, tim gabungan tétéla geus nyiapkeun alternatif lamun memang penyelaman henteu bisa dipigawé. Nyaéta kalayan nyiapkeun saloba lima atawa genep buah crane pikeun mindahkeun jembatan atawa patahan kasebut ka sisi walungan. Tapi éta ogé lamun memang matak bisa. Sajaba alatan tihang peyangga dikhawatirkan baris nyusul ambruk, tim ogé disulitkan jeung carangka abotna jembatan anu aya anu di mana ngahontal 1.620 ton. Ku lantaran éta alternatif séjén anu disiapkeun ku cara memotong-motong sawatara bagian jembatan kasebut anyar kemudia diangkat kepermukaan. Tapi cara pamungkas ieu disebutkeun Herlambang pohara beresiko luhur alatan struktur jembatan ayng adad masih labil.

“Asumsi kami korban kamungkinan badag masih aya di jero mobil. Tah mobil ieu pan aya di jero carangka jembatan, pikeun nyokotna ieu hésé,” ceuk Herlambang.

Kasampak tim leuwih condong menempuh cara kahiji ku cara metot jembatan kasebut kalayan ngagunakeun crane.

“Sabot geus dina jarak aman, mangka urang baris mindahkeun (évakuasi) korban anu terjebak dina mobil kasebut,” teges Herlambang.

Sajaba ti éta ogé, tim gabungan ogé ngalaman kasulitan pikeun ngalakonan evakuasi dina waktu menyelam kasebut. Pasalna tetempoan didina cai terhalang anu disebabkan tingkat kegelapan pohara luhur atawa visibility zero. Tétéla carangka jembatan kasebut asup kadina dasar walungan diwangun ti leutak sarta keusik sadina 38 nepi ka 50 méter. Hiji-hijina cara anu bisa dipigawé ngan ukur ku cara meraba waé.

“Posisi jembatan memang membentang, tapi palebah katuhu ti alur jembatan ieu permukaan walunganana leuwih déét, naha patahannya ieu terbelah dua urang henteu weruh. Kamungkinan jejero 38 méter kasebut aya barang, tapi urang henteu weruh barang éta naon,” papar Herlambang.

Samentara éta, Press Relations Officer Total E&P Indonesie, Hendratno Eko Putro , ngaku pihak Total geus ngaluarkeun Echosounder atawa pakakas peraba atawa sonar reujeung teknisinya. Pakakas ieu boga fungsi pikeun mendeteksi barang-barang anu aya di dasar walungan. Tapi nepi ka warta ieu diturunkeun, pakakas anu dimaksud tacan kunjung datang

“Pakakasna ieu keur dina lalampahan katut kalayan teknisinya, urang memang ngabogaan pakakas kasebut pikeun mantuan prosés evakuasi korban ieu,” cenah.

0 komentar:

Posting Komentar